Professionaalidelt professionaalidele.
On veel üks hulk õnnelikke inimesi. Need kelle armastus mere vastu on seotud nende tööga. Töötamine vee peal seab kõrgendatud nõuded inimestele ja tehnikale. Väljas võib paukuda pakane. Sadada võib lund ja vihma ning vali tuul laineid kergitada. Kuid professionaalid peavad oma tehnikaga väljasõiduks valmis olema. Lootsi kaatrid, piirivalve alused, merepääste üksused, puksiirid ja muud teenuseid osutavad alused. Nemad töötavad suvel ja talvel. Neil on kõrgete standarditega nõudmised ning Eberspächer ja Calix vastavad nende ootustele.
Millist kasu annab soojendussüsteem töölaevadel?
Valmisolek koheseks väljasõiduks
Näiteks lootsikaatritel on pidev valmisolek tellimuse peale välja sõita. Seepärast nendel laevadel kai ääres küte töötab 24/7.
Meeskond siseneb toatemperatuuril roolimajja ja võib kohe teele asuda.
Nähtavus on garanteeritud
Kogenud navigaator ei usalda tehnikat lõpuni. Inimsilmaga vaatlus on alati navigeerimise üks osa. Kuivad ja puhtad klaasid mängivad siin olulist rolli.
Eelsoojendatud mootorid.
Laevanduse tehnika on kallis, mootorid kaasa arvatult. Küttesüsteemiga tagatakse eelsoojendatud mootorid ning kohene väljasõit ilma soojendamisele aega kulutamata. Eelsoojendamine tagab mootorite pikema eluea ja väiksema kütusekulu.
Lisasoojendamine – ka laevadel vajalik
Tänapäevased laevamootorid tehakse juba väga ökonoomsed. Paraku ilmneb autodega sarnane probleem- keskmiste ja madalate pööretega liikumisel ei jätku sooja roolikambri ja kajutite kütmiseks. Siin abistab autonoomne soojendi.
Inimeste ohutus
Lootsikaatrid transpordivad lootse suurtele laevadele ja võtavad neid sealt peale, kui nende töö on tehtud. Lootsid peavad merel ühest laevast teise minema. Talvel on see eriti ohtlik laeva tekile tekkiva jää tõttu. Lootsikaatrite materjal on alumiinium ja vesi jäätub tekil väga kiiresti. Lahendus seisneb teki ja reelingute soojendamises. Tagades tekil plusstemperatuuri, ei teki jääd ja liikumine on ohutu.
Laeva stabiilsus
Jää kogunemine tekile oma raskuse tõttu teeb laeva ebastabiilseks. Soojendamise abil on ka see probleem kõrvaldatud.
Kuidas saab sooja?
Õhusoojendid sobivad väiksematele alustele. Nendega saab edukalt soojendada roolikambrit, kajutit. Luua inimestele meeldiva temperatuuri ning ka aknad udust puhtad hoida. Õhusoojendi koos paigaldamisega on soodne ja kestev lahendus. AIRTRONIC D2, D4 ja D5 sobivad kuni 40 jala pikkustele alustele.
Vedeliksoojendiga lahendust kasutatakse suurematel laevadel. Soojendussüsteemi keerukust tõstab teki ja reelingute soojendamine. vedeliksoojendiga saab lisaks laevaruumide soojendamisele mootori eelsoojendamist ja lisasoojendamist teha. HYDRONIC põlvkonna soojendid võimsusega 5kw – 35kw võimaldavad väga erinevaid ja individuaalseid lahendusi teostada.